in

Overgestapt op nieuwe pil, niet ongesteld?

Laatste reactie door: AngelNyn op: 03-07-2010, 21:18 Reacties: 5
Sorteer: Vorige Volgende
  •  03-05-2010, 17:28 2595890

Overgestapt op nieuwe pil, niet ongesteld?

Ik ben vorige week overgestapt van de Yaz24+4 naar de Microgynon 20.
    Bij de Yaz heb je 24 gewone pillen en dan 4 placebo pillen.

Ik heb de laatste "echte" pil geslikt van de Yaz24+4, de placebo pillen weggegooit, en gelijk daarna doorgegaan met de Microgynon 20. (Zo stond het in de bijsluiter)

Theoretisch gezien heb ik dus de pil doorgeslikt, immers geen stopweek..

Maar ergens had ik toch wel verwacht ongesteld te worden en dat is niet gebeurd.. Ik slik de microgynon nu een kleine week.. Maar ik twijfel zo erg!

Ik ga zondag sowieso een test doen, maar ik twijfel of ik het gewoon moet zien als dat ik de stopweek over heb geslagen omdat ik de pil in 1x doorgeslikt heb en dus dat het klopt gewoon dat ik niet ongesteld ben geworden.. Of dat ik me wel zorgen moet maken om een eventuele zwangerschap.

•  03-05-2010, 18:09 2595981in antwoord op2595890

Re:Overgestapt op nieuwe pil, niet ongesteld?

Ik denk dat je pas ongesteld zult worden als je de stopweek van de micro... hebt. Heb je (onveilige) seks gehad in die tijd? Zoja, dan is er natuurlijk een mogelijkheid. Ze adviseren bij het wisselen van de pil ook altijd om het met condoom te doen.

Heb je klachten? Dit kan ook komen door het overstappen, dat je lichaam er nog even aan moet wennen.

En als je blijft twijfelen, even een testje er tegen aan gooien.

Heel veel succes. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes Leandra

•  03-05-2010, 18:16 2596000in antwoord op2595981

Leandra21:

Ik denk dat je pas ongesteld zult worden als je de stopweek van de micro... hebt. Heb je (onveilige) seks gehad in die tijd? Zoja, dan is er natuurlijk een mogelijkheid. Ze adviseren bij het wisselen van de pil ook altijd om het met condoom te doen.

Heb je klachten? Dit kan ook komen door het overstappen, dat je lichaam er nog even aan moet wennen.

En als je blijft twijfelen, even een testje er tegen aan gooien.

Heel veel succes. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes Leandra

Dankjewel voor je reactie!

Ik ben paar weken geleden heel moe geweest, vorige week aantal keer maagzuur en vandaag heel misselijk, maar kan ook door de stress komen.. Verder geen klachten.. Ja wat krampjes vanmiddag.

Heb wel onveilige seks gehad, heb al 7 jaar een relatie, maar in het weekend van overstappen wel met condoom gedaan. (We zien elkaar alleen in het weekend)

Ik ga morgen sowieso testen, maar ik twijfel zo aan mezelf, als ik logisch nadenk, dan kan het goed komen omdat ik in 1x doorgeslikt heb, net alsof je normaal de pil door slikt.. Maar toch die twijfels he!

•  03-07-2010, 12:02 2598510in antwoord op2596000

Heb vanmorgen getest, deze was gelukkig negatief! Ik wacht nu gewoon mijn stopweek af, denk dat het toch er aan lag dat ik de pil in 1x door slikte, ook al stapte ik over:)
  •  03-07-2010, 20:11 2599349in antwoord op2598510

Als je de meteen doorgegaan bent met de microgynon is het volkomen logisch dat je geen bloeding hebt gehad. Dat is volledig te verklaren daardoor, dus je hoeft echt niet bang te zijn dat je zwanger bent (tenzij er ook sprake was van andere omstandigheden).
    I got nothing but love for you ♥ (Axwell)
  •  03-07-2010, 21:18 2599464in antwoord op2599349

Amazzonia:
    Als je de meteen doorgegaan bent met de microgynon is het volkomen logisch dat je geen bloeding hebt gehad. Dat is volledig te verklaren daardoor, dus je hoeft echt niet bang te zijn dat je zwanger bent (tenzij er ook sprake was van andere omstandigheden).

Ja achteraf gezien wel :) In de bijsluiter stond er niks over, en begon gewoon ineens te twijfelen, vandaar dat ik hier even "advies" vroeg :) Ben ook niet iemand die maar haar kop in het zand steekt, kom er liever op tijd achter als ik zwanger zou zijn.

Toon als RSS news feed in XML